Tuesday, October 21, 2008

Ada Untukmu

Awak…

Awak
Hari ni awak nampak serabut
Semua orang kutuk
Tapi ada gak hati yang puji
Jadi you can always count on me

Awak
Hari ni awak senyum kat saya
Tapi saya buat-buat tak nampak
Padahal nak elak dari pengsan…

Awak
Hari ni awak datang kelas
Tapi Saya buat bodoh ajer
Padahal bumi ni rasa macam
dah tak cukup graviti

Awak
Hari ni awak nampak comel
Semua orang puji
Tapi saya puji dalam hati
Padahal nak gak puji sekuat hati

Awak
Hari ni saya senyum kat awak
Tapi awak jalan depan saya
Jadik senyum pun tak guna

Awak
Hari ni awak tegur saya
Tapi saya buat-buat pekak
Padahal nak elak daripada
tak boleh berhenti borak

Awak
Hari ni saya tegur awak
Tapi saya tegur awak dalam hati
Jadi awak tak penah dengar
all the gud lucks and take care hari-hari

Awak
Hari ni kita duduk sebaris
Tapi rasa cam jauh giler
Padahal tak sampai sedepa

Awak
Hari ni awak beratur belakang saya
Tapi saya tak tau nak cakap ape
Jadi saya blah macam tu aje

Awak
Hari ni berubah situasi
Tapi Saya still kat sini
Padahal dah kosong tak berisi

Awak
Hari ni saya dah janji..
nak pergi
Tapi tak tau kenapa tak boleh pergi

Awak
Hari ni saya menyesal ada ego yang tinggi
Tapi dah takde harapan kat sini
Jadi nak tak nak terpaksa sendiri

Awak
Hari ni hari terakhir nampak awak
Tapi awak tak toleh sini

Awak
Hari ni saya tengok gambar awak senyum
Tapi gambar tinggal gambar
Nak buang sayang nak simpan sedih

Awak
Eesok antara kita ada “balai berlepas”
Esok…tiada esok untuk saya
Esok juga…tiada esok untuk awak

Awak
Semoga satu hari nanti saya menginsafi diri
Tak nak ada ego tinggi lagi
Buat sakit hati

Awak
Sebelum pergi
Hari ni..kat sini
Saya janji
Semua ni untuk awak…
Sebab kenal awak
anugerah terindah pernah saya miliki….
Terima kasih awak….

** awak.. ape pn yg terjadi.. saye tetap saye n awak tetap ngan diri awak.. sy xleh pakse awak suke saye mcm saye suke awk.. saye akn tetap dengan diri saye yg hanye leh menyintai awak dlm diam.. saye hanye mampu intai awk dari jauh.. mampu tgk awk dari blakang and hanye mampu sayang awk dalm hati.. hari2 yg saye lalui skunk mcm hari yg berat sgt.. saye xtau mcm mane nak lalui idup lepas ni tanpe lihat muka awak.. tanpa lihat awak senyum, tanpa dengar awak ckap, tanpa dengar gelak tawa awak.. awk... saye sayang awak.. da byak kali saye cube ckp tp hanye dalam hati.. saye xde kekuatan untuk berdepan ngan realiti kehidupan ni.. tggal berapa mggu je lg kite kat cni.. nt kite akn bawak haluan masing2.. myb lepas ni saye xkan tau ape2 pn psal awak.. sbb sye sgan nk msg awk slalu.. awk skunk da xpnah nk msg saye dah.. saye sedih.. tapi saye harap sgt awk akn selalu tnye khabar saye.. n sedikit pn ckup klu awak ingat saye.. sebab saye kat cni selalu ade untuk awak..

Monday, October 20, 2008

Orang Yang Mencintai Kamu…


Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu dihati dan dimatanya hanya ada kamu satu-satunya.

Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.

Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.


Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.


Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘Selamat Pagi’, ‘Selamat Hari Minggu’, ‘Selamat Tidur’, ‘Take Care’, ‘Good Nite’ dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS- nya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza, bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.

Jika kamu menyambut hari ulang tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak- tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.


Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya. Dan saat itu, matanya pasti berkaca. Kerana saat bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.


Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. Kerana dia menyematkan kata-katamu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? Pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.


Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kgemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.


Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.

Jika kamu mengatakan akan pergi kursus atau menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila kursus atau ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.

Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.


Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.

Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.


Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh dimata, jauh dihati?’

Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.


Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang tidak masuk akal seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu (merinduimu).


Orang yang mencintai kamu kadang- kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.


***------------------------------------------------------------------***

Waah.. hebat btol kan penangan cinta.. semua yg kat atas 2 aku pnah lakukan.. setiap ape yg kite lakukan ade die.. pejam, nampak die.. celik, nampak die.. pandang kiri, nampak die, pandang kanan pn nampak die.. ahh.. aku tersiksa..

Kadang2 bile aku rindu sgt, aku penah wat2 anta msg n tnye benda yg ntah ape2.. padahal aku da tau jawapan 2.. dulu aku slalu msg tnye tntang laptop la.. nk format laptop la.. psal duit diner la.. pdahal aku saje nk msg2 ngan die.. bodoh kan aku??

“mr.Bayu.. aku xtau ape yg akan jd nt bile kite da xjumpe lg.. bape miggu je lg mase yg aku ade untuk tgk ko, untuk ckp ngan ko, untuk senyum kat ko, untuk intai ko dari jauh.. ahh.. aku da pnat nangis.. ntah bile plak aku leh ckp ngan ngan ko, tgk ko senyum, grau2 ngan mber ko, sakat aku.. bile?? Aku xleh trime hakikat yg mase tu da nk blalu..semua 2 akn pergi n jd kenangan yg akn slalu wat aku nangis..”

Ya allah.. nape benda ni harus jd pada aku.. meminati die dlm diam membuat aku skit sgt2.. hanye Engkau yg tahu perasaan aku..

Tuesday, October 14, 2008

wish Lov3



you my DARLING you..

bitter sweet memories..

that is all im taking with me..

I hope life treats you kind..

and I hope you have all you dreamed of..
and i wish you joy and happiness..
but..

above all this..

I WISH YOU LOVE...
td.. time lam libry,member aku psang lagu ni.. ntah knape aku rase sayu.. sedih.. mmmm.. ntah la.. bile pk ade xsampai sbulan pn lg sem ni nk abes.. nt ntah bile plak akn jumpe "en.bayu" ni.. aku sdih.. minat dlm diam mmg skit kn?? tp ape leh buat.. aku xcantik.. xde kberanian nk luah perasaan hati..


Blogspot Templates by Isnaini Dot Com