Wednesday, December 24, 2008

Jadikan Aku Yang Ke2 by Astrid


jika dia cintaimu
melebihi cintaku padamu
aku pasti rela untuk melepasmu
walau ku tau ku kan terluka

jikalau semua berbeda
kau bukanlah orang yang kupuja
tetapi hatiku telah memilihmu
walau kau tak mungkin tinggalkannya

jadikan aku yang kedua
buatlah diriku bahagia
walaupun kau takkan pernah
kumiliki selamanya

jika dia cintaimu
melebihi cintaku padamu
aku pasti rela untuk melepasmu
walau ku tau ku kan terluka

jikalau semua berbeda
kau bukanlah orang yang kupuja
tetapi hatiku telah memilihmu
walau kau tak mungkin tinggalkannya

jadikan aku yang kedua
buatlah diriku bahagia
walaupun kau takkan pernah
kumiliki selamanya

jadikan aku yang kedua
buatlah diriku bahagia
walaupun kau takkan pernah
kumiliki selamanya

[interlude]

Ooo...
jadikan aku yang kedua
buatlah diriku bahagia
walaupun kau takkan pernah
kumiliki selamanya

jadikan aku yang kedua
buatlah diriku bahagia
walaupun kau takkan pernah
kumiliki selamanya

jadikan aku yang kedua
buatlah diriku bahagia
walaupun kau takkan pernah
kumiliki selamanya

yang kedua.. yang kedua..
bahagia.. bahagia selamanya..

jadikan aku yang kedua
buatlah diriku bahagia
walaupun kau takkan pernah
kumiliki selamanya

yang kedua.. yang kedua..

Cinta Dalam Hati by Ungu

Mungkin ini memang jalan takdirku
Mengagumi tanpa di cintai
Tak mengapa bagiku asal kau pun bahagia
Dengan hidupmu, dengan hidupmu

Telah lama kupendam perasaan itu
Menunggu hatimu menyambut diriku
Tak mengapa bagiku cintaimu pun adalah
Bahagia untukku, bahagia untukku

Ku ingin kau tahu
Diriku di sini menanti dirimu
Meski ku tunggu
Hingga ujung waktuku

Dan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanya
Dan izinkan aku memeluk dirimu kali ini saja
Tuk ucapkan selamat tinggal untuk selamanya
Dan biarkan rasa ini bahagia untuk sekejap saja

Tuesday, December 23, 2008

Penantian by Kertas

Bulan dengarkan lantunku..
Bintang temanilah aku..
Terangi gelap malamku..

Aku ingin engkau tahu..
Ku kan selalu menunggu..
Hilangkan rasa letihku..

Bila nanti kau mengerti..
Ku mohon terangi aku..

Dalam hatiku..
Ingatkan aku ..
Untuk menahan rasa hati lelahku..

Yang selalu rindukan tawamu..
Dalam hatiku ..
Hanya dirimu ..
Peri malamku yang menghiasi jiwa..
Yang rapuh ..
Terlalu merindumu..

Bila nanti kau mengerti..
Ku mohon terangi aku..

Dalam hatiku ..
Ingatkan aku ..
Ku kan tetap menantimu hingga hati itu..
Kan menjadi milikku..

Hilang by Susan Neva & Ujo

hilang semua janji..
semua mimpi-mipmi indah..
hancur hati ini melihat semua ini..
lenyap telah lenyap kebahagiaan dihati..
kuhanya bisa menangisi semua ini..
hancur hati ini..
melihat kau telah pergi..

langit menjadi gelap berkelabu..
menyelimuti hatiku..
mengubah seluruh hidupku..
mengapa semu jadi begini..
perpisahan yang terjadi diantara kita berdua..
ku akan menati sebuah keajaiban..
yg membuat kita bisa bersama kembali..

Wednesday, December 17, 2008

Trip to Bali >bye dad<

huhuhu..
try to imagine that my dad go to bali n not bring my mom 2gether..
hahaha..
macam2 yg umie aku pk..
baba aku pg mane?
nape xnak bwak die??
ke ade ape2 kat sane??
ade pompuan lain ke??
huhhh.. pnat kn?

but, xleh salah kn umie aku sbb umie aku pnah tkena sbelum ni..
baba aku pnah ade prempuan lain n yg paling truk...
hampir2 nk kawin..
ish...
tua2 pn still nk mgatal lg..


baba2..
kadang2 aku xpham..
ape lg yg die pelukan..
umie aku mmg la xseperfect yg laen..
tp umie aku cukup bgus ape..
xpnah la mkan pkai kami terabai..
walau kadang penyediaan 2 lambat..
anak bongsu kate..
huhuhu..

tp klu nk dbanding ngan org lain..
aku rase umie aku yg tbest wlau kadang byk yg xpuas ati..
no one is perfect..

semalam ummie aku nangis..
rindu baba aku katenye..
tambah plak sebelom ni baba aku xpnah tggal umie aku jauh2..
plg jauh pn dlm negeri ni jgak..
tp aku tau..
tangisan die bercampur dgn mcm2 bende yg tlintas dpkiran die..
pk psal perangai baba aku..
myb ade yg bkan2 die pk baba aku wat kat sane..
huhuhu..

btw, umie..
jgn sedih2..
andai kate baba btol2 wat hal..
aku n adik2 ade ngan umie..
umie jgn risau..
the best way right now..
kite bg je 1 kepercayaan kat die skali lg..
k ummie..

4 baba..
aku xnk ape2 pn dr bali sane..
klu ade pn ape slah nye..
huhuhu..
hope baba pulang ngan slamat..
slamat sampai n slamt pulang..
kami menanti kepulangan baba..

mizz u ummie n baba..
lots of luv..

IBU.. >>myheart 4 my ummie<<



Orang kata aku lahir dari perut ibu..
Bila dahaga, yang susukan aku.. ibu

Bila lapar, yang suapkan aku..ibu

Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ibu

Kata ibu, perkataan pertama yang aku sebut.. Bu!

Bila bangun tidur, aku cari.. ibu

Bila nangis, orang pertama yang datang ..ibu

Bila nak bermanja... aku dekati ibu

Bila nak bergesel... aku duduk sebelah ibu

Bila sedih, yang boleh memujukku hanya ibu

Bila nakal, yang memarahi aku... ibu

Bila merajuk... yang memujukku cuma..ibu

Bila melakukan kesalahan... yang paling cepat marah..ibu

Bila takut... yang tenangkan aku.. ibu

Bila nak peluk... yang aku suka peluk..ibu

Aku selalu teringatkan ..Ibu

Bila sedih, aku mesti talipon... Ibu

Bila seronok... orang pertama aku nak beritahu... Ibu

Bila bengang.. aku suka luah pada ..Ibu

Bila takut, aku selalu panggil.. "ibuuuuuuuuuuuuu! "

Bila sakit, orang paling risau adalah ..Ibu

Bila nak exam, orang paling sibuk juga Ibu

Bila buat hal, yang marah aku dulu..Ibu

Bila ada masalah, yang paling risau.. Ibu

Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. Ibu

Yang selalu masak makanan kegemaranku. . Ibu

Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku, Ibu

Yang selalu berleter kat aku.. Ibu

Yang selalu puji aku.. Ibu

Yang selalu nasihat aku.. Ibu



Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk... Ibu
Aku ada pasangan hidup sendiri

Bila seronok... aku cari pasanganku
Bila sedih... aku cari Ibu

Bila berjaya... aku ceritakan pada pasanganku
Bila gagal... aku ceritakan pada Ibu

Bila bahagia, aku peluk erat pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat Ibuku

Bila sambut valentine... Aku hadiahi bunga pada pasanganku
Bila sambut hari ibu... aku cuma dapat ucapkan Selamat Hari Ibu

Selalu... aku ingat pasanganku
Selalu... Ibu ingat kat aku

Bila..bila.. . aku akan talipon pasanganku
Entah bila.. aku nak talipon Ibu

Selalu... aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila.... aku nak belikan hadiah untuk Ibuku

Luv u n mizz u so much ummie :'(

Thursday, December 4, 2008

Heart Feeling

ari ni da 14ari xjumpe die.. n mayb da xkn jump die da lpas ni..
ahhhh... rindu.. rindu sgt2.. sumpah!!!
xtau da xckp mcm mane..
perasaan aku bcampur..
sedih, rindu... ntah la..
mr.bayu... aku tau.. ko ckit pn xingat aku kn??

1 je aku nk ko tau..
aku mmg btol2 syg ko..
aku mmg btol2 rindu ko..

aku nangis dengar lagu ungu.. cinta dalam hati..
mcm ade kaitan jerk..
huhuhu..
sedey..



Mungkin ini memang jalan takdirku
Mengagumi tanpa di cintai
Tak mengapa bagiku asal kau pun bahagia
Dengan hidupmu, dengan hidupmu

Telah lama kupendam perasaan itu
Menunggu hatimu menyambut diriku
Tak mengapa bagiku cintaimu pun adalah
Bahagia untukku, bahagia untukku

Ku ingin kau tahu
Diriku di sini menanti dirimu
Meski ku tunggu Hingga ujung waktuku
Dan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanya
Dan izinkan aku memeluk dirimu kali ini saja
Tuk ucapkan selamat tinggal untuk selamanya
Dan biarkan rasa ini bahagia untuk sekejap saja
mr.bayu..
klu ko dgr lagu ni..
ketauilah..
ni lah perasaan aku yg sebenarnye..
aku tau..
1 mase dulu kite pnah rapat..
care ko msg aku yg buatkan aku jatuh syg pd ko..
ntah la..
memang kwan aku kate ko mmg mulut manis..
pandai ayat pompuan..
aku akui..
tp...
aku xmampu elak rase syg ni..
aku tau ko skdar anggap aku kwan wlau pn ko msg mcm 2..
aku tau smue 2..
aku tau ko xde prasaan lgsg pn pade aku wlau byk kali ko pggl aku syg..
tp aku xleh elak prasaan aku dari syg kat ko..
sumpah..
skunk, aku slalu menangis bile ingat ko..
mr.bayu...
mmg btol kate org..
Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintai kite,
tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang
dan kite tidak pernah memiliki keberanian
untukmenyatakan cinta kite kepadanya.
btol.. aku akui bende 2..
aku pnah alaminye..
sampai la skrang..
aku xpernah menyatakan yg aku suka padanye..
ntah la..
hanya Tuhan yg tahu perasaan aku..
ya Allah..
Tenang kn lah ati aku..

Tuesday, October 21, 2008

Ada Untukmu

Awak…

Awak
Hari ni awak nampak serabut
Semua orang kutuk
Tapi ada gak hati yang puji
Jadi you can always count on me

Awak
Hari ni awak senyum kat saya
Tapi saya buat-buat tak nampak
Padahal nak elak dari pengsan…

Awak
Hari ni awak datang kelas
Tapi Saya buat bodoh ajer
Padahal bumi ni rasa macam
dah tak cukup graviti

Awak
Hari ni awak nampak comel
Semua orang puji
Tapi saya puji dalam hati
Padahal nak gak puji sekuat hati

Awak
Hari ni saya senyum kat awak
Tapi awak jalan depan saya
Jadik senyum pun tak guna

Awak
Hari ni awak tegur saya
Tapi saya buat-buat pekak
Padahal nak elak daripada
tak boleh berhenti borak

Awak
Hari ni saya tegur awak
Tapi saya tegur awak dalam hati
Jadi awak tak penah dengar
all the gud lucks and take care hari-hari

Awak
Hari ni kita duduk sebaris
Tapi rasa cam jauh giler
Padahal tak sampai sedepa

Awak
Hari ni awak beratur belakang saya
Tapi saya tak tau nak cakap ape
Jadi saya blah macam tu aje

Awak
Hari ni berubah situasi
Tapi Saya still kat sini
Padahal dah kosong tak berisi

Awak
Hari ni saya dah janji..
nak pergi
Tapi tak tau kenapa tak boleh pergi

Awak
Hari ni saya menyesal ada ego yang tinggi
Tapi dah takde harapan kat sini
Jadi nak tak nak terpaksa sendiri

Awak
Hari ni hari terakhir nampak awak
Tapi awak tak toleh sini

Awak
Hari ni saya tengok gambar awak senyum
Tapi gambar tinggal gambar
Nak buang sayang nak simpan sedih

Awak
Eesok antara kita ada “balai berlepas”
Esok…tiada esok untuk saya
Esok juga…tiada esok untuk awak

Awak
Semoga satu hari nanti saya menginsafi diri
Tak nak ada ego tinggi lagi
Buat sakit hati

Awak
Sebelum pergi
Hari ni..kat sini
Saya janji
Semua ni untuk awak…
Sebab kenal awak
anugerah terindah pernah saya miliki….
Terima kasih awak….

** awak.. ape pn yg terjadi.. saye tetap saye n awak tetap ngan diri awak.. sy xleh pakse awak suke saye mcm saye suke awk.. saye akn tetap dengan diri saye yg hanye leh menyintai awak dlm diam.. saye hanye mampu intai awk dari jauh.. mampu tgk awk dari blakang and hanye mampu sayang awk dalm hati.. hari2 yg saye lalui skunk mcm hari yg berat sgt.. saye xtau mcm mane nak lalui idup lepas ni tanpe lihat muka awak.. tanpa lihat awak senyum, tanpa dengar awak ckap, tanpa dengar gelak tawa awak.. awk... saye sayang awak.. da byak kali saye cube ckp tp hanye dalam hati.. saye xde kekuatan untuk berdepan ngan realiti kehidupan ni.. tggal berapa mggu je lg kite kat cni.. nt kite akn bawak haluan masing2.. myb lepas ni saye xkan tau ape2 pn psal awak.. sbb sye sgan nk msg awk slalu.. awk skunk da xpnah nk msg saye dah.. saye sedih.. tapi saye harap sgt awk akn selalu tnye khabar saye.. n sedikit pn ckup klu awak ingat saye.. sebab saye kat cni selalu ade untuk awak..

Monday, October 20, 2008

Orang Yang Mencintai Kamu…


Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu dihati dan dimatanya hanya ada kamu satu-satunya.

Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.

Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.


Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.


Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘Selamat Pagi’, ‘Selamat Hari Minggu’, ‘Selamat Tidur’, ‘Take Care’, ‘Good Nite’ dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS- nya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza, bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.

Jika kamu menyambut hari ulang tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak- tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.


Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya. Dan saat itu, matanya pasti berkaca. Kerana saat bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.


Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. Kerana dia menyematkan kata-katamu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? Pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.


Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kgemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.


Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.

Jika kamu mengatakan akan pergi kursus atau menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila kursus atau ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.

Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.


Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.

Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.


Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh dimata, jauh dihati?’

Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.


Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang tidak masuk akal seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu (merinduimu).


Orang yang mencintai kamu kadang- kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.


***------------------------------------------------------------------***

Waah.. hebat btol kan penangan cinta.. semua yg kat atas 2 aku pnah lakukan.. setiap ape yg kite lakukan ade die.. pejam, nampak die.. celik, nampak die.. pandang kiri, nampak die, pandang kanan pn nampak die.. ahh.. aku tersiksa..

Kadang2 bile aku rindu sgt, aku penah wat2 anta msg n tnye benda yg ntah ape2.. padahal aku da tau jawapan 2.. dulu aku slalu msg tnye tntang laptop la.. nk format laptop la.. psal duit diner la.. pdahal aku saje nk msg2 ngan die.. bodoh kan aku??

“mr.Bayu.. aku xtau ape yg akan jd nt bile kite da xjumpe lg.. bape miggu je lg mase yg aku ade untuk tgk ko, untuk ckp ngan ko, untuk senyum kat ko, untuk intai ko dari jauh.. ahh.. aku da pnat nangis.. ntah bile plak aku leh ckp ngan ngan ko, tgk ko senyum, grau2 ngan mber ko, sakat aku.. bile?? Aku xleh trime hakikat yg mase tu da nk blalu..semua 2 akn pergi n jd kenangan yg akn slalu wat aku nangis..”

Ya allah.. nape benda ni harus jd pada aku.. meminati die dlm diam membuat aku skit sgt2.. hanye Engkau yg tahu perasaan aku..

Tuesday, October 14, 2008

wish Lov3



you my DARLING you..

bitter sweet memories..

that is all im taking with me..

I hope life treats you kind..

and I hope you have all you dreamed of..
and i wish you joy and happiness..
but..

above all this..

I WISH YOU LOVE...
td.. time lam libry,member aku psang lagu ni.. ntah knape aku rase sayu.. sedih.. mmmm.. ntah la.. bile pk ade xsampai sbulan pn lg sem ni nk abes.. nt ntah bile plak akn jumpe "en.bayu" ni.. aku sdih.. minat dlm diam mmg skit kn?? tp ape leh buat.. aku xcantik.. xde kberanian nk luah perasaan hati..

Saturday, September 20, 2008

madah kasih..

cinta n air mata memang tak boleh dipisahkan kn? entahla.. hidup ni byk kisah suke duka.. gembira ke kita, sedih ke kita, air mata still penjadi peneman setia.. btol kate org, belum pernah ade insan,didalam kehidupan manusia ni spanjang masa bahagia tanpa air mata..

madah kat bwah ni pernah wat aku nangis.. ntah la.. myb ade yg bersangkut kot.. korang bace la..


Jika kamu memancing ikan, setelah ikan itu terlekat di mata kail hendaklah kamu mengambil terus ikan itu. Janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu sahaja kerana ia akan sakit oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup…

Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang. Setelah ia mula menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya. Janganlah sesekali kamu terus meninggalkannya begitu sahaja kerana dia akan terluka oleh kenangan bersamamu dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatimu…

Jika kamu menadah air biarlah berpada. Jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh. Cukuplah sekadar memenuhi keperluanmu. Kerana apabila sekali ia retak, tentu sukar untuk kamu menampalnya semula. Akhirnya ia dibuang sedangkan jika kamu cuba membaikinya, mungkin ia masih boleh digunakan lagi…

Begitu juga jika kamu memiliki seseorang terimalah seadanya. Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa. Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan kesilapan, bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya. Akhirnya kamu kecewa dan meninggalkannya. Sedangkan jika kamu memaafkannya, boleh jadi hubungan kamu akan berterusan hingga ke akhirnya…

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat. Mengapa kamu berlengah dan cuba mencari makanan yang lain. Terlalu ingin mengejar kelazatan. Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya lagi. Kamu akan menyesal…

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan yang kamu pasti membawa kebaikan kepada dirimu. Menyayangimu. Mengasihimu. Mengapa kamu berlengah dan cuba membandingkannya dengan yang lain? Terlalu mengejar kesempurnaan. Kelak, kamu akan kehilangannya apabila dia menjadi milik orang lain. Kamu juga yang akan menyesal……


Blogspot Templates by Isnaini Dot Com