Sunday, January 11, 2009

Kesedaran Sivik....

Suatu masa kita akan bertemu seseorang yang keunikannya sehaluan dengan kita, kita bersama dengannya dan jatuh ke dalam suatu keanehan yang dinamakan cinta. Ada sesuatu yang tidak ingin kita lepaskan. Seseorang yang tidak ingin kita tinggalkan. Tapi ingatlah, melepaskan bukan akhir dari dunia, melainkan awal suatu kehidupan baru. Kebahagiaan ada untuk mereka yang menangis, mereka yang disakiti, mereka yang telah mencari dan mereka yang telah mencuba. Kerana merekalah yang dapat menghargai betapa pentingnya orang yang telah menyentuh kehidupan mereka.

Cinta yang sejati, adalah ketika kita menitiskan air mata dan masih mengingatinya, ketika kita masih menunggunya dengan setia, ketika dia mula mencintai orang lain tapi kita masih boleh tersenyum. Apabila cinta tidak tercapai, bebaskan diri, biarkan hati kembali melebarkan sayap dan terbang ke alam bebas lagi. Ingatlah, bahawa kita mungkin akan menemukan cinta dan kehilangannya, tapi ketika cinta itu mati, kita tidak perlu mati bersamanya.

Seseorang yang kuat bukannya mereka yang selalu menang, melainkan mereka yang tetap gigih ketika mereka jatuh. Entah bagaimana dalam perjalanan kehidupan, kita belajar tentang diri sendiri dan menyedari bahawa penyesalan tidak seharusnya ada. Hanyalah penghargaan abadi atas pilihan-pilihan kehidupan yang telah kita buat.
Mencintai bukanlah bagaimana kita melupakan, mendengar, melihat dan melepaskan tapi bagaimana kita memaafkan, mengerti, merasakan dan bertahan. Lebih berbahaya menitiskan airmata dalam hati, dibandingkan menangis tersedu-sedu. Air mata yang keluar dapat dihapus, tetapi air mata yang tersembunyi mengguriskan luka yang tidak akan pernah hilang.

Dalam cinta sesama manusia, kita sering sukar untuk menang. Tapi ketika cinta itu tulus, meskipun kalah, kita tetap menang hanya kerana kita bahagia dapat mencintai seseorang lebih dari kita mencintai diri sendiri. Akan tiba saatnya di mana kita harus berhenti mencintai seseorang bukan kerana orang itu berhenti mencintai kita, tapi kerana kita menyedari bahawa orang itu akan lebih bahagia apabila kita melepaskannya. Sebaliknya, apabila kita benar-benar mencintai seseorang, jangan lepaskan dia, jangan percaya bahawa melepaskan selalu bererti kita benar-benar mencintai. Berjuanglah demi cintamu, itulah cinta sejati. Lebih baik menanti orang yang kita inginkan daripada berjalan bersama orang yang sedia ada. Kadangkala, orang yang kita cintai adalah orang yang paling menyakiti hati dan kadangkala teman yang menangis bersama adalah cinta yang tidak kita sedari

Cinta & Persahabatan..


Antara cinta dan persahabatan andainya aku diberi pilihan memilih diantara keduanya, pastinya akan ku pilih diantara keduanya… kerana ia sama ertinya dan bernilai dalam hidupku….




Cinta ialah satu ungkapan yang belum pasti akan keindahannya, kerana disebalik keindahan cinta itu, tersirat seribu kepahitan yang pastinya akan merentap kedamaian jiwa seorang pecinta setia tatkala ikatan diundang kekecewaan.. namun ia tetap betah menjemput setiap jiwa yang mempunyai hati dan perasaan.. hakikat yang tersimpan disebalik anugerahan ini tak terungkai dengan bicara dibibir.. tak tergambar dengan lakunan, begitu syahdunya kurniaan ilaki lahirnya dari hati seorang insane berakal, emosi..penyayang dan berperasaan..



Persahabatan.. satu ikatan yang lahir dari hati keinginan yang ikhlas, bagi berkongsi tangis dan tawa.. kasih saying.. serta keakraban.. sesungguhnya sahabat adalah tempat berbicara setulusnya tentang impian dan pengertian hidup ini…

Persahabatan yang murni dan suci, adalah perhubungan di sulami dengan benang kejujuran, diwarnai dengan kihklasan… dicurahi dengan kasih sejati… sekiranya terjadi gunting dalam lipatan, rosaklah tempok kehuluran sebuah persahabatan…



Jiwaku yang murni… kita bina tugu persahabatan yang di pagari besi kedewasaan, yang teguh berdiri megah di laman hati kita.. tak tumbang dek rintangan… hanya satu yang ku pinta darimu, agar kau sentiasa mengingati diriku…

Cinta Best Friend..


LucKy BY jaSOn mrAZ N coLbiE caiLLaT



Do you hear me,
I'm talking to you
Across the water across the deep blue ocean
Under the open sky oh my, baby I'm trying
Boy I hear you in my dreams
I feel your whisper across the sea
I keep you with me in my heart
You make it easier when life gets hard

I'm lucky I'm in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
Oooohhhhoohhhhohhooohhooohhooohoooh

They don't know how long it takes
Waiting for a love like this
Every time we say goodbye
I wish we had one more kiss
I'll wait for you I promise you, I will

I'm lucky I'm in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
I'm lucky we're in love in every way
Lucky to have stayed where we have stayed
Lucky to be coming home someday

And so I'm sailing through the sea
To an island where we'll meet
You'll hear the music, feel the air
I'll put a flower in your hair
Though the breezes through trees
Move so pretty you're all I see
As the world keeps spinning round
You hold me right here right now

I'm lucky I'm in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
I'm lucky we're in love in every way
Lucky to have stayed where we have stayed
Lucky to be coming home someday

Ooohh ooooh oooh oooh ooh ooh ooh ooh
Ooooh ooooh oooh oooh ooh ooh ooh ooh

cinta n persahabatan?? huhuhu nk kate kena ngan aku nye kisah hidup pn.. xde la kena sgt.. ckit2 ade la.. aku n mr.bayu penah kawan baik.. tp kejap je.. ntah la.. myb aku bkn cri2 kwn baik yg die nk kot.. huhuhu.. Whatever............. huhuhu..


Aku Insan Yang Lemah...

semalam time2 nk tdo tbe2 tgn ni gatal nk bkak radio.. huhuhu.. bkak la sinarfm.. time 2 lagu ni keudara.. hati aku tersentuh.. mmm ape la daye aku.. lemah dgn ari mata.. betol wat aku semakin rindu pada mr.bayu..

sungguh... aku akn cepat tersentuh klu dgr lagu2 sedih.. fikiran aku pas2 pd die.. kdg2 sampai aku khayal.. jd burung la.. rame2 la.. supaya aku leh terbang n g tempat die.. tgk ape yg die wat sekarang.. chat ke die.. wat ape die skunk ni.. ngan sape die ngah cakap skunk.. die da mkn ke.. mmmm what a bad dreaming.. hahaha.. ;-p

tp sumpah.. 2 yg aku rase.. org xkn pham aku.. klu yg tau pn myb anggap aku bdoh.. sebab 2 aku tkt nk ckp n luah isi hati aku pd member2 aku.. malu dikatakan bodoh.. walhal aku tau mr.bayu xpnah nk series benda2 ni.. aku pn tau.. mr.bayu n aku just kwan.. but, what about my heart says?? im very2 miss him.. friends.. trust me ok!! aku tau aku gle.. tp this is a reality..


Rayuanku - by Rohana Jalil

Aku insan yang lemah
Hanya mampu berserah
Ingin sekali bertemu
Untuk melepas rindu

Masih tertanam kini
Hatimu di hatiku
Malam yang sepi begini
Gementar hati ini

Ingin kuhapus namamu
Tapi tak berupaya
Bilakah dapat bertemu
Dengarlah rayuanku

Hati bergetar (bergetar)
Jantung berdebar (berdebar)

**lagu ni la yang berjaya wat air mata aku mengalir buat kesekian kalinye.. thanks hati...

Tak Pernah Akhir....

as usuall.. dtg je ofis pg2.. 1st thing yg aku wat on pc.. pas2 bkakyahoo.. check email.. thick2 email yg xbekenaan.. nk delete.. tbe2..................
wat a big suprised????? omg... am i still dreaming?? god... wake me up!!! msg from friendster : New Friendster Comment From **************.... da bape bln aku tggu brite dr die.. akhirnye.. hepi ke aku?? sedih ke aku?? terharu?? sebak?? ntah la.. tketar2 tgn aku bkak new tab.. aku bkkb page firendster.. tkan profile n....... skali lg aku rase hampir2 nk mraung.. ya Tuhan.. Syukur... wlau comment yg dberi xde la pnjg.. tp ckup tuk buat aku tersenyum n..... menangis lg..

hati.... pliz dont cry anymore.. im too tired to cry and cry.. but.. what can i do?? aku hanyalah insan yg lemah..


hati..jgn menangis syg....
hati...kuat syg....
hati..jgn pk syg...
bila aku berbicara..

bile hati aku mula mberontak mngeluarkn kata2...
akal ku tak mampu berbuat ape2...

krn ia lebih kuat dr segala2nya.
.lebih pantas dari aku sendiri..

aku tak sanggup..
arghhhhhhhhh...........
aku nk pergi....
angin...terbang kan aku...
aku rela mengikutmu wahai angin..

awan..tutup aku...
biar semua tercari2..
biar semua ternanti2...
jawapan yg belum pasti..
dimana titik noktahnya..
akhir cerita yg tiada sebabnya..
akhir cerita yg tiada puncanya...
akan berakhirkah cerita itu??
Dia yang Maha Mengetahui..

mungkin belum tersurat segala yg tersirat..
tidak mungkin akn disuratkn segala yg tersirat itu..

Thursday, January 8, 2009

Jiran Tetangga

Adab berjiran


huhuhu..
permulaan entri yg bagus dan berguna aku rase..
xpnah plakn aku sebagus ni.. hahaha..
tp aws.. lom smpai klimaks die lg...
huhuhu...

sbenarnye ni psal jiran kat umah mak cik aku ni.. aku pn xpham nape.. die ni mcm mereng ckit lar.. ade ke die leh main sound2 org sesuka hati.. aku pn xpham.. ape je yg org lain wat sume xkene.. die sbenarnye anti ngan jiran sbelah umah die 2.. tp smua yg rpat ngan jira sbelah rmah die 2, smua die marah..

ptg2.. time smue bibik2 wat kuar ank2 majikan dieorg main, org 2 start la ngan prangai giloss die 2.. die recorg tape ape aku pn xtau pas2 die pasang kuat2...bising 1 taman 2.. ngek la pak cik 2.. xcukup mcm 2, die g plak kat tempak ank2 org 2 mengaji kn.. die pasang plak tape2 2 kat c2.. ish.. memang giloss.. byk benda la die wat kn.. aku pn xtau ape lg sbb aku bru je dok ngan mak cik aku ni..

nk dijadikan cerita.. sbnarnye, die 2 syok kat jiran die 2... astaga... syok kat bini org.. gile ke ape.. pakcik akku gelak2 gile2 la smalam.. bongok btok org 2.. cinta xbebalaS 2 YG JD GILOSSS.. huhuhu..
buduss... mmm k la.. da sampai time ni.. nk blik dulu.. nt aku smbung lg k.. chow..



Blogspot Templates by Isnaini Dot Com